اموزش بازاریابی

ساخت وبلاگ

 


قابل توجه بازاریان الكترونیكی: " كارهای خود را طبق روال انجام دهید و نکته های زیر را بخاطر بسپارید".


1- نامه های تبلیغاتی خود را فقط برای افرادی بفرستید كه برای دریافت آن درخواست داده اند.
در حالت ایده آل، بعد از دریافت درخواست افراد، باید یك پیام برای آنها بفرستید و از آنها تائیدیه ای مبنی بر موافقت آنها برای دریافت نامه ها بگیرید. اشتباهی كه بعضی از بازاریابان انجام می دهند آن است كه نامه های تبلیغاتی را برای افراد مختلف ارسال می كنند و این كار را تا زمانی ادامه می دهند كه درخواست عدم تمایل به دریافت نامه از طرف گیرنده صادر شود. استفاده وسیع از این روش در سالهای گذشته باعث سست شدن تجارت الكترونیكی شده است.
بررسی انجام شده در سال 2001 نشان می دهد كه 63% از كاربران وب معتقدند كه "ارسال نامه های ناخواسته به سبب خرید از طریق وب سایتها، برای آنان مزاحمت ایجاد می کند " در حالیكه در سال 1998 تنها 58% افراد این چنین نظری داشتند.
این مطلب باعث شده است كه اكثر افراد در هنگام خرید و بازدید از وب سایتها، از آدرس های جعلی و غیرواقعی استفاده كنند. طبق بررسی انجام شده در سال 1995 حدود60% بازدیدكنندگان هنگام پر كردن فرم های اینترنتی، اطلاعات غلط وارد کرده اند.

نکته مهم: اعتماد مشتری جلب كردنی است. یكی از بهترین راه حلهای جلب اعتماد، احترام به عقاید مشتری در مورد دریافت نامه های تبلیغاتی یا عدم دریافت آنهاست.

2- همواره به درخواستهای مشتری برای عدم دریافت نامه ها احترام بگذارید.
روش ساده ای را برای خروج از سیستم نامه ها در اختیار افراد قرار دهید. در تمام نامه ها آدرسی قرار دهید كه از طریق آن مشتری بتواند تمایل خود به عدم دریافت نامه ها را به شما اعلام كند.
بیشتر افرادی كه تقاضای خروج از سیستم شما را دارند از تعداد زیاد نامه ها رنج می برند. برای رفع این مشكل می توانید گزینه ای در اختیار آنها قرار دهید. به طور مثال: به جای دریافت نامه های روزانه، نامه های خلاصه شده هفتگی را دریافت كنند. 

نکته مهم:حجم كمتر معمولا" بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

3- برای هر تغییری توسط ارسال یك نامه، تائیدیه بگیرید.
عضویت اولیه، سفارشات، ارسال سفارشات و هر تغییری در مشخصات و وضعیت مشتری نیاز به اخذ تائیدیه از وی دارد. با این كار درصد امکان بروز اشتباه و اطلاعات غلط را كاهش می دهید. اگر از طریق یك آدرس جعلی درخواستی دریافت كنید، بعد از فرستادن نامه اخذ تائیدیه ، هرگز جوابی دریافت نخواهید كرد. می توانید از این نوع نامه ها برای افزایش فروش نیز بهره ببرید. برای مثال پیشنهادات مشابه و مرتبطی را در آنها بگنجانید.

4- به مشتریان خود حق انتخاب بدهید تا بدانند كه برای شما ارزشمند هستند.
مشتری علاقه دارد چه نوع اطلاعاتی دریافت كند؟ 
فاصله زمانی این اطلاعات باید چگونه باشد ؟
به مشتری جرات دهید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد تا به این ترتیب بتوانید جایگاه آنها را در پیشبرد اهداف تجارت خود مشخص كنید. اما از گرفتن اطلاعات شخصی افراد خودداری كنید. باید طوری برنامه ریزی كنید كه به تدریج به مشتریان خود نزدیك شوید و اطلاعات بیشتری را در مورد آنها كسب كنید.

5- ارتباط و منفعت دوطرفه
مشتریان آدرس پست الكترونیكی و دیگر اطلاعات شخصی خود را برای نوعدوستی به شما نمی دهند، بلكه در مقابل باید چیز با ارزشی دریافت كنند. این ارزش می تواند در غالب در یافت اطلاعات خاص ( روی سایت شما یا از طریق نامه های الكترونیكی )، هدیه های رایگان، كارت تخفیف یا قرعه كشی باشد. 

نکته مهم : خلاقیت عامل مهمی در این امر است، اما به یاد داشته باشید كه علاوه بر این موارد باید در تمام نامه هائی كه برای مشتریان ارسال می كنید مطالب با ارزشی قرار دهید.

6- لیست مشتریان شما سرمایه ای است مخصوص شما، هرگز آنرا به دیگران نفروشید!
اگر مایلید به همكاران خود كمك كنید و از طریق همكاری درآمدهای خود را نیز افزایش دهید، در نامه های تبلیغاتی خود به مشتریان پیشنهاد دهید كه از سرویسهای همكاران شما نیز استفاده كنند. اما دقت كنید كه تبلیغات حتما" روی نام شركت شما تاكید داشته باشد.
این قرارداد باید در مدت معینی اجرا شود و مشتریان را ترغیب كند كه در سیستمهای تبلیغات دیگران نیز عضو شوند.

7- سیاست حفظ حریم خصوصی مشتریان را تدوین و برای آنها ارسال كنید.
با این كار رابطه شما محكم تر خواهد شد و به آنها خواهید فهماند كه در پشت پرده این سایت، افراد واقعی و مسئولی وجود دارند.

8- به نیازهای مشتریان خود سریعا" پاسخ دهید.
بدون شرح!
9- از لیست مشتریان دیگران استفاده نكنید.
مگر در مواردی مانند مورد 6 كه در بالا ذكر شد.

10- قدرت شبكه ها را از یاد نبرید.
اخبار بد روی اینترنت بسیار سریعتر از اخبار خوب پخش می شوند. یك مشتری خشمگین می تواند با ارسال یك پیام كوتاه، خشم خود را از شركت شما به میلیونها نفر منتقل كند. از اشتباهات كوچك پرهیز كنید زیرا اشتباهات دنیای الكترونیكی مانند اشتباهات تلفنی یا .... نیستند كه به آسانی قابل جبران باشند.
 
 
 
 
اموزش بازاریابی...
ما را در سایت اموزش بازاریابی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن محمدی neginesabz بازدید : 325 تاريخ : سه شنبه 6 تير 1391 ساعت: 17:06